Pokolenie Z na rynku pracy

Generation-Z-marketingFacebook? Oczywiście. Książki? Absolutnie nie. Gry wideo? Na pewno. Sport? Nie ma mowy. Prędkość? Tak. Cierpliwość? Nie za bardzo. To- w skrócie- osoba "Generacji Z" - niezależna, uparta, pragmatyczna i zawsze w pośpiechu.

„Zetki” – wychowane przez zapracowanych rodziców, od dzieciństwa przygotowywane do wyścigu szczurów i odnoszenia sukcesów – wyrosły na indywidualistów, samotników i geniuszy nowych technologii.

Pokolenie Z to osoby urodzone po 1990 (a niektórzy piszą, że po 1995) roku. 

 

 

 

 

 

 

Technologie i otwartość.

Internet i nowe technologie są dla tego pokolenia czymś oczywistym. Świetnie orientują się w nowinkach, bez trudu obsługują najnowsze gadżety. Realne życie i kontakty interpersonalne zastępują kontaktami w wirtualnym świecie.

Świetnie znają języki obce, dlatego też przekraczanie granic jest dla nich czymś normalnym. Świat jest w ich odczuciu mały. Otwartość na świat sprawia, że to, co dla wielu osób ze starszego pokolenia jest zagrożeniem, dla nich jest światem fascynacji. Nie boją się podróżować, poznawać nowych ludzi. Nie obawiają się też pracy ani praktyk na przysłowiowym "drugim końcu świata".

Potencjał jaki zyskuje firma zatrudniając przedstawiciela Pokolenia Z to przede wszystkim:
komunikacja, pewność siebie i umiejętność dopasowania do większości sytuacji.

Czego oczekują od pracodawcy?

- określonego czasu pracy- nie chcą zostawać po godzinach;

- szybkiej ścieżki kariery;

- możliwości pracy z domu.

Słabe strony Zetek, z którymi spotkaliśmy się rozmawiając z Rekruterami:

- kandydaci nie pojawiają się na spotkaniu rekrutacyjnym i nie informują o tym;

- nie przywiązują wago do ubioru;

- przyjmują postawę „roszczeniową”.

Pokolenie Z charakteryzuje się też niestabilnością i dużą rotacją na rynku pracy.

Najczęstsze przyczyny odejść do innej firmy to:

- awans na wyższe stanowisko 78%

- lepsze warunki pracy- wynagrodzenie)99%

- lepsze warunki pracy- świadczenia pozapłacowe 27%

- lepsze warunki pracy- komfort miejsca pracy 27%

- lepsze warunki pracy- lepsze narzędzia pracy 29%

- chęć zdobycia nowych doświadczeń 52%

- możliwość realizacji ciekawszych projektów 66%

„Zetki” są realistami z wyraźnym odchyleniem w kierunku pesymizmu. Nie działają na nich (tak dobrze znane starszym generacjom) okrzyki w stylu „Jesteśmy najlepsi!”. Nie motywują ich również pieniądze, ani mozolne wspinanie się po drabinach karier. Nakręcają ich jasne zasady, uczciwi szefowie, kontakt twarzą w twarz i praca, która ma znaczenie. Młodych nie interesują korporacje. Fascynującą pracę stworzą sobie sami.

UWAGA!

Czym charakteryzują się osoby z Pokolenia Z, gdzie ich szukać i o czym należy pamiętać podczas rekrutacji? Jak zatrzymać Z-tki w firmie?

O tym między innymi na naszych najbliższych warsztatach 16 lutego 2017. Liczba miejsc ograniczona!

Zapisy i program warsztatów:

http://sigmund-polska.pl/szkolenia/warsztaty/pokolenie-z-nowa-generacja-pracownikow/

 

Źródło: manpower.pl, blog.goldenline.pl

Posted in Bez kategorii.